A Letter from Saidah, Teks Bahasa Inggris


Text 2:

Assalamu’alaikum Alia,
It was very interesting to read your letter about yourself and your hometown.
I would really like to be your pen friend.
I’m a sixteen-year-old school student from Johor Bahru in Malaysia.
Actually I attend an Islamic boarding school just outside the city but my family
live in Kuala Lumpur. My eldest sister is a medical doctor. She will get married
soon. My younger brother is an elementary school student in KL but he often
writes to me via email.
My favorite subjects are social sciences. I like history very much; it helps
me know more how different countries existed in the past. At school we are
supposed to use English at all times, even when we are in the dormitory, so we
have become quite fluent although sometimes we slip back into Malay, which is
our mother tongue.
As for hobbies, I’m really into songs and music. My favorite singer is Yusuf
Islam whose former name was Cat Steven. He’s so cool! Another singer I like is
Maher Zain with his religious songs. My favorite Malay singer is of course Siti
Nurhaliza. I also like watching movies, especially comedies. The actor I like best
is Tom Cruise.
I’m really into books. I like reading novels and short stories, mostly by
Malay authors who you probably haven’t heard of. I like some writers in English,
like JK Rowling and Indonesian writers too, like Andrea Hirata and Ahmad Fuadi.
My dream, when I’m older, is to be a writer of science fiction books set in the
distant future.
I’d really love to come to Indonesia some day. I heard that it has the largest
number of Muslims of any country. A book that I’ve just read mentions that
there are some magnificent places to visit, such as, Bali, Sulawesi,
Papua and Borneo! What about you, do you want to visit
my country? Wassalam, Saidah

Cheers,
Saidah


Terjemah Indonesia
Teks 2: 
Sebuah surat dari Saidah 

Assalamu'alaikum Alia,
Itu sangat menarik untuk membaca surat Anda tentang diri Anda dan kota Anda.
Aku benar-benar ingin menjadi teman pena Anda.
Saya seorang mahasiswa sekolah enam belas tahun dari Johor Bahru di Malaysia.
Sebenarnya saya menghadiri sebuah pesantren di luar kota tapi keluarga saya
tinggal di Kuala Lumpur. Kakak tertua saya adalah seorang dokter medis. Dia akan menikah
segera. Adik saya adalah seorang siswa SD di KL tapi ia sering
menulis kepada saya melalui email.
Mata pelajaran favorit saya adalah ilmu-ilmu sosial. Saya suka sejarah yang sangat banyak; membantu
saya tahu lebih banyak bagaimana negara-negara yang berbeda ada di masa lalu. Di sekolah kami
seharusnya menggunakan bahasa Inggris setiap saat, bahkan ketika kita berada di asrama, jadi kami
telah menjadi sangat fasih meskipun kadang-kadang kita tergelincir kembali ke dalam bahasa Melayu, yang
bahasa ibu kami.
Adapun hobi, aku benar-benar menjadi lagu dan musik. Penyanyi favorit saya adalah Yusuf
Islam yang namanya mantan adalah Cat Steven. Dia begitu dingin! Penyanyi lain yang saya suka adalah
Maher Zain dengan lagu-lagu religius. Penyanyi Melayu favorit saya adalah tentu saja Siti
Nurhaliza. Saya juga suka menonton film, khususnya film-film komedi. Aktor yang saya sukai
Tom Cruise.
Aku benar-benar menjadi buku. Saya suka membaca novel dan cerita pendek, kebanyakan oleh
Penulis Melayu yang Anda mungkin belum pernah mendengar tentang. Saya suka beberapa penulis dalam bahasa Inggris,
seperti JK Rowling dan penulis Indonesia juga, seperti Andrea Hirata dan Ahmad Fuadi.
Mimpi saya, ketika saya tua, adalah menjadi seorang penulis buku fiksi ilmiah yang ditetapkan dalam
masa depan yang jauh.
Aku benar-benar senang untuk datang ke Indonesia beberapa hari. Saya mendengar bahwa ia memiliki terbesar
jumlah umat Islam dari negara manapun. Sebuah buku yang saya baru saja membaca menyebutkan bahwa
ada beberapa tempat yang indah untuk dikunjungi, seperti, Bali, Sulawesi,
Papua dan Kalimantan! Bagaimana dengan Anda, apakah Anda ingin mengunjungi
negara saya? Wassalam, Saidah

Ceria, 
Saidah

0 Response to "A Letter from Saidah, Teks Bahasa Inggris"

Posting Komentar